Loading...

প্রযুক্তি-বিষয়ক তথ্যসেবা

Download our App

App Store Google Play Store
 


তথ্য, যোগাযোগ ও শিখন

জ্ঞান ব্যবস্থাপনা গড়ে উঠেছে মানুষের সঙ্গে যোগাযোগের বিভিন্ন ধরনের মাধ্যম উন্নয়নের মধ্য দিয়ে। মানুষের সঙ্গে যোগাযোগের সবচাইতে কার্যকরী মাধ্যম নির্ভর করে ব্যক্তি ও বিষয়বস্তুর উপর।

Embed Code

Copy the given code snippet and paste in your website where you want to place our collection items

For all items

<iframe src="https://answers.practicalaction.org.bd/index.php?option=com_selecteditems&view=iframemodule&module_id=&dspace_id=321070&tmpl=component&descsize=14&desclength=300" height="450" width="450" scrolling="yes" frameborder="0"></iframe>

তথ্যভাণ্ডার

Filters:

5th National Knowledge Convention: Poverty and Development: Realities of the Grassroots

When knowledge convention was started by ActionAid Bangladesh in 2009, it was mainly a collaborative learning objective. Climate change as well as changes in trade and commerce had brought a...

Knowledge Network Bangladesh, কর্তৃক প্রকাশিত Practical Action, Bangladesh on 2016

Counterfeit Products Make the Poor Poorer

The blog content describes how counterfeit products make the poor poorer and its solution

Mohammad Kamrul Islam Bhuiyan, কর্তৃক প্রকাশিত Practical Action, Bangladesh on 2014

প্রশিক্ষণ মডিউল: জ্ঞান ব্যবস্থাপনা বিষয়ক মৌলিক ধারণা

জ্ঞান ব্যবস্থাপনা বিষয়ক মৌলিক ধারণার উপর দুই দিনের প্রশিক্ষণ মডিউল

R.I. Akram, কর্তৃক প্রকাশিত Practical Action, Bangladesh on 2014

One day ICT training module for UISC/AICC/CISC/Gyaner Haat entrepreneurs

The training module described very brief on basic computer learning and email address opening

Mohammad Kamrul Islam Bhuiyan, কর্তৃক প্রকাশিত Practical Action, Bangladesh on 2014

Widening the impact of Practical Answers Knowledge services through Partnership building: Result of a need assessment

In taking knowledge services beyond the program and external world Knowledge Service team, Practical Action Bangladesh communicated with Rangpur Dinajpur Rural Service (RDRS). Through partnership...

Practical Action, Bangladesh, কর্তৃক প্রকাশিত Practical Action, Bangladesh on 2014

Knowledge services at UISC

The documents contains knowledge service (gyaner haat ) at union information and service centre: how it is working

Md. A. Halim Miah, কর্তৃক প্রকাশিত Practical Action, Bangladesh on 2014

Impact Assessment of Knowledge Centres in Bangladesh.

The main purpose of this assessment report was to measure the impact of technical enquiry services at the periphery of our two knowledge centers of Satkhira (Union Parished based) and Lalmonirhat...

A.M. Shamsuddula, কর্তৃক প্রকাশিত Practical Action, Bangladesh on 2010

৪র্থ জাতীয় জ্ঞান সম্মিলন বাংলা সংস্করণ

জ্ঞানভিত্তিক বাস্তবায়ন দারিদ্র্যের সমাধান: দারিদ্র্য ও উন্নয়ন তৃণমূলের বাস্তবতা, এ প্রকাশনাটি একশনএইড বাংলাদেশ, প্ল্যান বাংলাদেশ এবং প্র্যাকটিক্যাল এ্যাকশন বাংলাদেশ-এর একটি যৌথ উদ্যোগ। ১২-১৩...

Practical Action, কর্তৃক প্রকাশিত Practical Action, Bangladesh on 2012

Call Centre Operational Diagram

This is a diagram showing the Domestic Call Centre Operation.

কর্তৃক প্রকাশিত Practical Action, Bangladesh on 2007

4th National Knowledge Convention - English

Abstracts of 4th National Knowledge Convention proceedings in English.

Practical Action Bangladesh, কর্তৃক প্রকাশিত Practical Action, Bangladesh on 2012

Knowledge Centres in Bangladesh

This is a video about Practical Answers' work in Bangladesh

Practical Action, কর্তৃক প্রকাশিত Practical Action, Bangladesh on 2014

 

আমাদের তথ্যভাণ্ডার

আমাদের ই নিউজ লেটারের জন্য সাইন-আপ করুন

আপনি প্রতি ২ মাস পর পর আমাদের নিউজ লেটার পাবেন যা প্রযুক্তি দিয়ে কীভাবে দারিদ্র্য মোকাবিলা করা যায় সে বিষয়ে আপনাকে ধারণা দেবে।

 
প্রতিক্রিয়া